Sunday, April 21, 2013

Jaksi PCS

Khamis, 18 April 2013 - Seorang mahasiswi PERUBATAN telah dicabuli. Kejadian tersebut berlaku pada siang hari semasa mangsa sedang dalam perjalanan pulang dari Sabiek ke Abbasiyah dengan menaiki teksi seorang diri.

Dalam perjalanan, tiba-tiba pemandu teksi memberhentikan teksi untuk memeriksa teksi tersebut. Selepas itu,pemandu teksi tersebut masuk ke tempat penumpang dan mencabuli mangsa. Pintu teksi dikunci dari luar,mangsa tidak dapat keluar melarikan diri. Mangsa kemudian dihantar ke Abbasiyah.

Diharapkan kepada semua mahasiswi agar dapat mengambil langkah berjaga-jaga. Tingkatkan keselamatan diri dan banyakkan berdoa. Mahasiswi dinasihatkan agar tidak menaiki kenderaan awam seorang diri,namun jika keadaan terpaksa,dinasihatkan agar banyak membaca doa, al-Quran dan hizib dengan suara yang kuat. Jika diganggu,jerit sekuat hati dengan menyebut HARAMI.

Mahasiswi digalakkan menggunakan musyrif bagi perjalanan yang jauh. Perjalanan pada waktu malam hendaklah menggunakan khidmat musyrif yang telah disediakan. Jika pada waktu siang pun perkara tidak elok berlaku, apatah lagi di malam hari.

“ Hak Tertegak, Biah Terpelihara ”

Jawatankuasa Keselamatan & Sosial Islam (JAKSI)
PERUBATAN Cawangan Ain Shams (PCS)
2013/2014

0 comments:

Post a Comment