Friday, May 11, 2012

aim for the sky












salam anatomi,

sekadar pencerahan untuk yang masih kelam,teraba-raba dalam siang berkenaan gambar di atas:
Jabatan Kecemerlangan Akademik di bawah Biro Akademik PERUBATAN Sesi 2012/2013 telah membuat unjuran target untuk peperiksaan akhir tahun batch GenX berdasarkan keputusan dan analisis peperiksaan pertengahan tahun.

Namun, ini sekadar target berdasarkan sejarah kita.
Jadi, di sini saya menyeru semua warga GenX untuk mencipta sejarah yang hebat, bukan sekadar bangga dengan sejarah kejayaan, dan bukan pula bersedih dengan sejarah kegagalan.

people are talking about history, but we are making the history.

Persetankan suara-suara sumbang mereka, merendahkan kita semahu mereka, kerana kita ada Yang Esa, penilai segenap usaha, penentu segala-gala.

Sejarah membuktikan, kita pernah menjadi antara yang terhebat. SPM cukup sebagai bukti. Maka ulangi sejarah yang sama, kerana sejarah itu tidak tercatat dengan sendiri, melainkan kita yang mencoretnya.

Bukanlah saya orang yang terbaik untuk menukilkan kata-kata, cuma berusaha memberikan semampu saya. Saya yakin anda juga sama. Jika cuma yang layak akan bersuara, nescaya sunyi dunia dari peringatan bersama.

saya petik kata-kata saifulislam.com:
menulis bukan untuk memberi TAHU tetapi ingin mencetus MAHU agar bergerak ke arah MAMPU.

study smart, study hard.
aim for the sky, even if you miss you will land among the stars.

kawan saya ada kata:
"kalau dah target mumtaz,takkan la dapat maqbul. paling teruk pon jayyid.
tapi kalau dah target pon jayyid,tu yang kadang-kadang boleh dapat rasib tu."

betul ke apa dia kata tu?
entah.anda nilai sendiri.

moh struggle yok!

3 comments: