Tuesday, May 22, 2012

Hati dan Cinta~

Hati dan Cinta



Aku, seorang hamba
Yang juga punya rasa di hati
Seperti insan lain yang ingin diwarnai cinta
Sedangkan cinta itu fitrah manusia
Tidak terlepas dari sapaannya

Terkadang aku juga ingin merasa
Seperti mereka yang punya cinta
Tetapi ku tahu
Itu bukanlah namanya cinta
Andai bersama mungkar dan dosa
Lebih baikku terus memadam rasa
Dari ternoda kesuciannya

Ku puas mencari erti dan makna cinta sejati
Tak ku temui melainkan kutemukan pada-Nya
Tiap waktu Dia sentiasa mendengarkanku
Tiap ketika, Dia sentiasa bersamaku
Tiap saat, Dia melimpahkan cinta-Nya
Tiap kali, Dia mendengar segala isi hatiku
Manakan lagi kan ku temui cinta yang indah ini
Wahai Tuhan Pemilik Cinta
Yang Maha Mencinta

Biar terkadang aku hanya mendiamkan
Perasaan yang semakin bersarang
Ku akui, bukan mudah untuk ku singkirkan
Tetapi, mengenang cinta-Nya yang ku cari selama ini
Ku tekad untuk mengikis rasa itu
Biar bukan mudah ku cuba
Namun ku yakin akan adanya bahagia
Bila berkorban kerana-Nya
Dan akhirnya ku rasai bahagia
Bila terlepas dari cinta sementara

Cukuplah aku hanya dengan-Mu
Kerna ku ingin terus  menguatkan cintaku pada-Mu
Kerna ku ingin Engkau temukan aku
Dengan insan yang juga mencintai-Mu
Agar  bertambah kekuatanku dalam mencintai-Mu
Dia,yang telah Engkau takdirkan untukku
Menjadi teman menuju-Mu

Moga saat ini dan seterusnya
Hanya Diri-Mu yang ku cari
Hanya Diri-Mu yang bertakhta di hati

Wahai Tuhan Pemilik hati
Peliharalah hati ini
Jagalah ia untukku
Kerana aku tahu
Aku tidak mampu sempurna menjaganya
Kuatkanlah hati ini ya Allah
untuk terus sabar menunggu
Ketetapan indah-Mu
Suatu hari nanti
Dengan izin-Mu juga
Kuatkanlah hati ini ya Allah
Untuk terus mencari cinta-Mu
Sebelum cinta selain-Mu.


-yang ingin mencari cinta-Nya-





 p/s: selongkar karya lama, terjumpa sajak ni..justeru diolah dan disusun semula susunannya. bukan sebab syndrome exam ye kwn2..opss..hehe..

 jom, sama-sama  cari cinta Allah, penuhi hati dengan Dia,
selamat berusaha 
selamat mghadapi imtihan 
salam Rejab
jom bnyak2 doa, dan istighfar

"Ya Allah, berkatilah kami di Bulan Rejab dan Syaaban,dan sampaikanlah kami ke Bulan Ramadhan."

Amin, Amin  ya Rabb~

:')

0 comments:

Post a Comment